montaż klimatyzacji gdańsk

Montaż klimatyzacji samochodowej

montaż klimatyzacji gdańsk Klimatyzacja samochodowa standardowo stanowi jedną z części nowego pojazdu.

W takim wypadku to producenci dbają o to, aby działała ona bez zarzutu i mogła stwarzać kierowcy możliwość komfortowej jazdy.

Podobnie jest w przypadku ciężarówek i autobusów. Jednak zdarza się, że samochodowa klimatyzacja ulega jakiejś awarii.
Właściciele konkretnego pojazdu mogą również znaleźć dla siebie lepszej jakości klimatyzację i postarać się o jej montaż.
W takim wypadku należy skorzystać z fachowej pomocy. Na szczęście obecnie na rynku usługowym działa wiele firm zajmujących się montażem klimatyzacji na przykład w tirach.

Wiadomo, że tego rodzaju montaż musi zostać przeprowadzony w precyzyjny sposób, ponieważ w przeciwnym razie klimatyzacja zamontowana w pojeździe nie będzie sprawnie funkcjonować.

Dobre strony posiadania klimatyzacji

Zalety posiadania klimatyzacji wydają się być oczywiste.

Korzystanie z klimatyzacji pozwala na przebywanie w chłodnych i dobrze klimatyzowanych pomieszczeniach, które nie są zbyt ciepłe.

Wśród zalecanych metod klimatyzacji wyróżnia się korzystanie z pełnym systemów klimatyzacji oraz korzystanie z pomp ciepła i dodatkowych urządzeń klimatyzacyjnych, takich jak na przykład wiatraki. Dzięki ich wykorzystaniu można cieszyć się przebywaniem w naprawdę dobrze klimatyzowanych pomieszczeniach. Oczywiście bardzo ważne jest, aby klimatyzacja gdzieś zamontowana nie była zbyt silna, ponieważ przebywanie w zasięgu działania takiej klimatyzacji może być po prostu szkodliwe dla zdrowia. Natomiast korzystanie z dobrego systemu klimatyzacji zdecydowanie pomaga w zachowaniu dobrego zdrowia.

W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920.
dwutlenek węgla.
Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym.
Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego.
Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku.
W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300).
W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika.
W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150.
Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku.

W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja.

Dodane: 03-11-2018 01:17

Tagi: klimatyzacja serwis klimatyzacji klima Gdańsk